De Islam is slecht

Godsmoe word ik ervan. Nu is godsmoe geen echt woord,  maar dat is wel precies wat ik ervan word. Van dat gezeik over Islam gelijk aan het kwaad, Islam is intrinsiek slecht, Islam mag niet in Nederland (en het is de schuld van de regering dat het er wel is. Uhuh. Welke regering? Ja diezelfde regering waar jullie allemaal op hebben gestemd de afgelopen 50 jaar). Islam islam islam islaaammmmmmmm.

Een fijne tweet vanochtend:

Islam is evil

Lees de rest hier: https://twitter.com/geertwilderspvv/status/518687349774225408

Islam zonder gelovigen is niets, alleen een boek. Er zijn de mensen die het op een bepaalde manier interpreteren en daar naar handelen. Maakt dat de Islam dan slecht? Nee het maakt de daden van mensen slecht.

Zijn alle moslims hiermee slecht? Nee, dat zijn ze niet, want het merendeel van de moslims snijdt niet de kelen door van ‘ongelovigen’. Hebben we een probleem met radicalisering? Ja dat hebben we: zie IS en hoe het hier ook doordreunt. Waar ik ook al godsmoe van word, maar dan op een andere manier.

Ik wálg van de acties van IS. Serieuze walging. Afgelopen vrijdagavond wéér een bericht van een slachting. Gruwelijk. Ik vind het zó erg dat dit gebeurt. Zo erg en ik ben zo machteloos.

Maakt dat de Islam tot het kwaad? Nee. Dat maakt de daden van IS tot, in mijn ogen, het kwaad.

Wat we daar aan moeten doen? Ik heb geen flauw idee. Bombarderen? Ik weet het niet, het is geen eindoplossing of zo. Dat woord is sowieso beladen, en gezien de way of the world, is er ook geen eindoplossing: alles stroomt, alles gaat door, dingen komen en gaan, of je er nu wel of geen bom op gooit.

Nu begrijp ik best dat regeringen iets willen doen. Dat wil ik ook. Is een menselijke reflex: je ziet iets wat je werkelijk echt niet wilt, dus de neiging is iets doen. Al is het alleen maar voor de bühne, voor je gevoel dat je iets hebt gedaan.

Daarom snap ik ook de oproep van Aboutaleb zo goed. Spreek je uit tegen de daden van IS, laat zien dat jij niet zo bent, dat jij, als moslim, ook wilt dat we hier in Nederland in alle vrijheid kunnen leven. Gelovigen en ongelovigen naast elkaar. Help de Nederlanders een handje bij het indammen van de paniek die nu bij ons begint op te komen. En, misschien ten overvloede: ik sluit mijn ogen echt niet voor wat er gebeurt hier in Nederland met de radicalisering. Ik zie het, ik weet het. Ik weet ook dat we te lang zijn blijven hangen in wensdenken omtrent integratie. Willen dat Nederland Islamvrij wordt is trouwens net zo goed wensdenken en geen oplossing. Maar ook ik heb geen oplossing, behalve de nuance te blijven zien, zodat de polarisatie in elk geval stopt.

Daarom, nogmaals: de Islam is niet slecht, wat mensen met het boek in hun hand er mee doen kan slecht zijn.

4 gedachten over “De Islam is slecht

Geef een reactie

